سفارش تبلیغ
صبا ویژن

صوفی نامه

صفحه خانگی پارسی یار درباره

لطفا نخندید!!

    نظر

زمان چندان زیادی نیست که در کشور ما بیماری بیخودی خندیدن (که نه میتوان گفت خوب است و نه بد) و به درد دیگران خندیدن ، شیوع زیادی پیدا کرده ، بیماری که مثل خمیازه که به صورت نامحسوس به همه افراد درون اتاق سرایت میکند ، همه ی جامعه را دچار خودش کرده . مانند همان خمیازه ، متوجه نمیشوی کی و از چه کسی به آن مبتلا شده ای! نمیدانی از جک هایی که در مورد پراید خوانده ای گرفتارش شدی یا جملات قصار دکتر شریعتی در مورد فواید خیار تو را آلوده کرده!! مثل خمیازه که شروعش دست خودت نیست ، شروع به ساختن جک های مربوط به همه چیز ( جدید ترین نمونه اش حادثه تاسف برانگیز منا) هم دست خودت نیست! مغزت به ضربه روحی که شاید به کسی با این جمله وارد کنی فکر نمیکند! اصلا مگر مغز به زشتی حالت دهان زمان خمیازه کشیدن فکر میکند که به زشتی پس پرده ی این جملات بیاندیشد؟ فقط کاری که ضمیر نیمه خودآگاه دستور میدهد را انجام میدهد!

متاسفانه هیچ مقصری هم به جز خودمان و طرز فکرمان وجود ندارد! دیگر جایی برای گفتن « به فرهنگ سازی نیاز داریم » یا « کار عوامل تفرقه افکن خارجی است » وجود ندارد! شاید بتوان به دیگران دروغ گفت ، ولی به خودمان چه دروغی میخواهیم بگوییم؟ دروغی به بزرگی « کار من نبود » را حتی دیگر وجدان خودمان باور نمیکند!! اصلا مگر چند درصد از جک های حادثه ی منا را موساد ساخته که ما خودمان را از ساختش تبرئه کنیم؟ یا چند نفر از بازنشر کنندگان این جک ها ، عوامل خود فروخته یا فاقد فرهنگ 2500 ساله ایرانی هستند که ما بگوییم کار ما نبوده؟ تعداد عواملی که به عمد این مطالب را منتشر میکنند به اندازه چند صدم درصد از کل منتشر کنندگان هم نیستند . در این زنجیره ی چند صد هزارتایی ، 200 حلقه ی اول هم اگر نباشند ، بقیه حلقه ها خودشان میدانند چکاری باید انجام دهند! من میدانم که حج رقیب پراید در ناامنی است! تو میدانی که پسرها از ترس اسید پاشی دیگر ابرو بر نمیدارند! دوستان من میدانند که پورشه سواری کیفش به همین تصادف های کوچک است و دو نفر کشته به کیفش می ارزد!!

باور بکنید یا نه ، خود ما هستیم که این اراجیف را کاملا وقیحانه در گروه های اجنماعی دوستانه بازنشر میدهیم و درست در نقطه ی مقابل ، در گروه های کاری یا روشنفکر مآبانه  به سخنرانی های پر طمتراق در مورد فرهنگ خودمان و بی فرهنگی بقیه جهان میپردازیم!! تا کی از دو رویی موجود در جامعه ناله کنیم و خودمان درگیر این رفتار منافقانه باشیم؟ من ، تو ، او ، ما ، دیگر  عوض شده ایم! حالا دیگر فقط به جک های دارای حرف های سیاسی ، موضوعات روز و یا جک هایی با مضمون به سخره گرفتن دیگران میتوانیم بخندیم! دیگر جک های دم دستی بی آلایش ما را به خنده ترغیب نمیکند . حالا حتی همان انسان یک رو و صادق گذشته نیستیم!! در آینده ای نه چندان دور ، چه زنده باشیم و چه مرده ، پیش وجدان خودمان یا در محضر خدا ، بالاخره باید پاسخگوی این رفتار خودمان باشیم . شما کدام را می پسندید؟

ایکاش همه این حرف ها ، جزو همان الکی مثلا هایی بودند که سریع آمدند و رفتند ، ولی متاسفانه رفتار ما نه الکی است و نه مثلا از روی نا آگاهی!!!

 

 

 


باشد تا رستگار شوید .